Η ιστοσελίδα είναι ένα από τα πιο δυνατά και αποτελεσματικά εργαλεία που διαθέτει μία επιχείρηση. Ωστόσο, όπως και κάθε άλλο εργαλείο, χρειάζεται αγάπη και φροντίδα προκειμένου να αποδώσει και να φέρει τα αποτελέσματα που μπορεί. Η αντίληψη που επικρατεί σε ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων είναι ότι η ιστοσελίδα φτιάχνεται μία φορά και από εκεί και πέρα λειτουργεί για πάντα. Αυτό μπορεί να είναι σωστό τεχνικά (με την έννοια ότι όντως η ιστοσελίδα θα παίζει για πάντα), ωστόσο στην πράξη η αποδοτικότητά της θα φθίνει.

Ένα άλλο μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων έχει την άποψη ότι ένα website έχει συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Για παράδειγμα, ότι μία ιστοσελίδα πρέπει να αλλάζει κάθε 3 ή 5 ή 10 (ή whatever) χρόνια. Δηλαδή, η αλλαγή της ιστοσελίδας έχει να κάνει με την… ηλικία της! Υπάρχει, επίσης, ένα κομμάτι που υποστηρίζει πως η ιστοσελίδα αλλάζει όταν πλέον έχει τεχνικά προβλήματα. Για παράδειγμα, δεν είναι πλέον γρήγορη, δεν παίζει σε νεότερους browsers, κτλ.

Όλα τα παραπάνω μπορεί να είναι σωστά, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι κάθε ιστοσελίδα έχει έναν (ίσως και περισσότερους) βασικό στόχο: να πουλάει! Ό,τι και αν σημαίνει «πώληση» για μία ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, στη Social Mind έχουμε ορίσει ως «πώληση» (ως στόχο, αν προτιμάτε) να παράγει leads. Δηλαδή, να μετατρέπει τους επισκέπτες σε πιθανούς πελάτες. Αυτό έχουμε ορίσει ότι γίνεται όταν κάποιος επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας και μετά επικοινωνήσει μαζί μας (τηλεφωνικά, με email, μέσα από τη φόρμα επικοινωνίας, με ταχυδρομικό περιστέρι… όπως προτιμάει). Αν θα γίνει πελάτης ή όχι, είναι άλλο θέμα. Η δουλειά της ιστοσελίδας τελειώνει όταν φέρνει σε επαφή τον επισκέπτη μαζί μας.

Άρα, ποιοι είναι οι λόγοι για να γίνει redesign μία ιστοσελίδα;

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να προχωρήσει μία επιχείρηση σε website redesign. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τους τρεις πιο σημαντικούς!

1. Όταν δεν πουλάει

Δεν έχει σημασία αν μία ιστοσελίδα είναι λειτουργική, γρήγορη, όμορφη, μοντέρνα, κτλ. Αν δεν πουλάει, πρέπει να αλλάξει. Όχι απαραίτητα δομικά, αλλά σίγουρα κάτι πρέπει να αλλάξει για να φέρνει τα αποτελέσματα που πρέπει.

Για παράδειγμα, στη Social Mind προχωρήσαμε σε redesign της ιστοσελίδας πριν από μερικούς μήνες. Τεχνικά, η νέα ιστοσελίδα είναι παρόμοια. Αλλάξαμε μόνο την εμφάνισή της (το design), τα κείμενα και τη λογική πλοήγησης (με ποιον τρόπο κατευθύνουμε τον επισκέπτη στο να διαβάσει τα πράγματα που θέλουμε να διαβάσει). 7 μήνες αργότερα, τα στατιστικά λένε ότι έχουμε κατά μέσο όρο 73% περισσότερα leads κάθε μήνα. Χωρίς να αλλάξουμε κάτι άλλο (π.χ. το διαφημιστικό budget έμεινε σταθερό, κτλ.)! Απλά παρόμοιο περιεχόμενο το δώσαμε με λίγο διαφορετικό τρόπο.

2. Όταν δεν παίζει σωστά στα κινητά τηλέφωνα

Ένα μεγάλο κομμάτι των επισκέψεων που δέχεται μία ιστοσελίδα γίνεται μέσα από κινητά τηλέφωνα και tablets. Για παράδειγμα, το 31% της κίνησης της ιστοσελίδας μας είναι μέσα από κινητές συσκευές. Όταν πρόκειται για B2C ιστοσελίδες (και όχι B2B όπως η δική μας), το ποσοστό μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερο (σε σελίδες πελατών μας παρατηρούμε ποσοστά έως και 75%). Συνεπώς, αν η ιστοσελίδα δεν λειτουργεί σωστά σε κινητές συσκευές… υπάρχει πρόβλημα! Πρέπει να γίνει redesign.

Σε πολλές περιπτώσεις φροντίζουμε να δίνουμε μία αρκετά διαφοροποιημένη εμπειρία μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο. Δηλαδή, μία ιστοσελίδα μέσα από έναν υπολογιστή και μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο, μπορεί να έχουν αρκετά διαφορετικά στοιχεία και αρκετές διαφορετικές λειτουργίες. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζουμε ότι δεν ταλαιπωρούμε τον επισκέπτη στη μικρή οθόνη του κινητού (παρόλο που κάποια κινητά έχουν μεγαλύτερες οθόνες από laptop) και αυξάνουμε με αυτό το τρόπο τις πιθανότητες «πώλησης» (ή επίτευξης του στόχου).

Πέρα από αυτό, η Google, εδώ και καιρό (από το 2015, δηλαδή, όχι τώρα πρόσφατα), βάζει πέναλτι στις ιστοσελίδες που δεν είναι συμβατές με κινητές συσκευές. Αν δεν είστε σίγουρος αν η ιστοσελίδα σας είναι συμβατή με κινητές συσκευές ή όχι, κάντε το τεστ της Google.

3. Όταν δεν είναι ασφαλής

Δυστυχώς, πλέον η ασφάλεια μίας ιστοσελίδας είναι ένα μεγάλο ζήτημα! Κάτω από την έννοια της ασφάλειας βάζουμε διάφορα πράγματα. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα:

  • Υποκλοπές δεδομένων
  • Hacking
  • Μηνύματα ασφάλειας από τη Google

Πολλές φορές την ασφάλεια της ιστοσελίδας την σκεφτόμαστε όταν είναι πλέον αργά! Τις περισσότερες φορές, για να προβλεφθούν ζητήματα ασφάλειας (ειδικά για απλές ιστοσελίδες επιχειρήσεων) αρκούν μερικά πολύ απλά και γρήγορα βήματα. Δεν χρειάζεται να περιμένετε μέχρι να παρουσιαστούν προβλήματα. Στο πλαίσιο ενός website redesign, μπορείτε να αντιμετωπίσετε πιθανές ευπάθειες ή να προβλέψετε ζητήματα ασφάλειας πριν αυτά προκύψουν.

Τι συμπεριλαμβάνει ένα Website Redesign;

Κάθε φορά που αναλαμβάνουμε το επανασχεδιασμό μίας ιστοσελίδας, ξεκινάμε με μερικές απλές ερωτήσεις προκειμένου να ορίσουμε τους στόχους που θα έχει η αναδιαμορφωμένη ιστοσελίδα. Για την ακρίβεια, τις ίδιες ερωτήσεις κάνουμε και όταν πρόκειται για νέα ιστοσελίδα. Απλά, στο redesign μπορούμε να αξιοποιήσουμε και τα δεδομένα της επισκεψημότητας της ιστοσελίδας προκειμένου να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις.

Για τον λόγο αυτό, στο δεύτερο βήμα ζητάμε πρόσβαση στο Google Analytics (ή σε άλλα εργαλεία μέτρησης της επισκεψιμότητας που μπορεί να χρησιμοποιεί μία εταιρία) προκειμένου να καταλάβουμε με ποιον τρόπο χρησιμοποιούν οι επισκέπτες το website, πως φτάνουν σε αυτό, πόση ώρα κάθονται, τι κοιτάνε, για ποιον λόγο το κάνουν αυτό και ούτως καθ’ εξής.

Στη συνέχεια, προτείνουμε το νέο, αναμορφωμένο design μαζί με την νέα λογική πλοήγησης στην ιστοσελίδα. Τέλος, στο τελευταίο βήμα, ετοιμάζουμε (ή βοηθάμε την εταιρία να ετοιμάσει) όλα τα κείμενα με γνώμονα τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες στοχεύει, το κοινό στο οποίο απευθύνεται και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί (έξω από το website).

Και τώρα;

Αν αισθάνεστε ότι θα μπορούσατε να κερδίζετε περισσότερα από την ιστοσελίδα σας, αλλά αυτό δεν συμβαίνει, προτείνουμε ανεπιφύλαχτα να μας στείλετε ένα μήνυμα προκειμένου να δούμε μαζί με ποιο τρόπο μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο την online παρουσία σας.

Άγγελος Συναδάκης

Άγγελος Συναδάκης

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με 90+ επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετύχουν τα αποτελέσματα που θέλουν, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν τα digital κανάλια επικοινωνίας.

 

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

You have Successfully Subscribed!