Το GDPR (General Data Protection Regulation) είναι ένας νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή στις 25 Μαΐου 2018. Ο νόμος αυτός συμπεριλαμβάνει διάφορες οδηγίες για το πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συλλέγουν, να διατηρούν και να διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα. Για περισσότερες λεπτομέρειες ή οδηγίες, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον νομικό σύμβουλο. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε 5 tips που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να λάβουν άδεια για να στέλνουν Marketing E-mails.

Το GDPR αναφέρει ότι για να στέλνουν marketing e-mails οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν άδεια από τον χρήστη η οποία να είναι «freely given, specific, informed and unambiguous». Για να το πετύχετε αυτό στην επιχείρησή σας, προτείνουμε τα παρακάτω 5 tips (σε κάθε περίπτωση, πριν τα εφαρμόσετε, συνεννοηθείτε με τον νομικό σας σύμβουλο).

1. Η άδεια πρέπει να δοθεί με «θετικό» τρόπο

Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει για να λαμβάνει μηνύματα και όχι για να μην λαμβάνει! Αυτό προϋποθέτει δύο πράγματα:

  1. Το checkbox που ζητάει άδεια για να στέλνει η επιχείρηση μελλοντικά e-mail πρέπει να είναι αποεπιλεγμένο, ώστε να το τσεκάρει ο χρήστης (όχι τσεκαρισμένο από πριν).
  2. Η ερώτηση πρέπει να είναι του στυλ «Πείτε μας αν θέλετε να λαμβάνετε μηνύματα από εμάς.» και όχι «Πείτε μας αν δεν θέλετε να λαμβάνετε μηνύματα από εμάς.»

2. Η άδεια για μελλοντικά μηνύματα πρέπει να είναι ξεχωριστή

Αν ταυτόχρονα θέλετε να ζητήσετε και άλλες άδειες από τον χρήστη ή αν θέλετε να τον ενημερώσετε και για άλλα νομικά πράγματα ή διαδικασίες, αυτά θα πρέπει να είναι ξεχωριστά. Δηλαδή, ένα checkbox που θα ζητάει άδεια για τα μελλοντικά μηνύματα και ένα διαφορετικό (ή περισσότερα) που θα αποδέχεται τους υπόλοιπους όρους χρήσης. Όχι ένα checkbox που θα λέει «Αποδέχομαι τα πάντα» και να πρέπει να πάει αλλού (σε άλλο url) για να δει τι περιλαμβάνεται στα «πάντα».

3. Πρέπει να είναι εύκολη η άρση της άδειας

Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να άρουν την άδεια που έδωσαν στο παρελθόν. Αυτό συνήθως γίνεται με την επιλογή «unsubscribe» στο τέλος του email. Το link θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και προφανές. Δηλαδή να λέει «Αν δεν θέλετε να λαμβάνετε πλέον μηνύματα από εμάς, ξεγραφτείτε από τη λίστα μας.» και όχι «Επικαιροποιήστε την άδειά σας εδώ.».

4. Κρατήστε αντίγραφο της άδειας

Για να είστε καλυμμένοι, θα πρέπει να κρατάτε πληροφορίες για το ποιος σας έδωσε άδεια, πότε και με ποιο τρόπο.

5. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να εξασφαλιστούν και για την υπάρχουσα βάση δεδομένων σας

Ανεξάρτητα με το πως (και αν) πήρατε άδεια στο παρελθόν από τις επαφές σας ώστε να τους στέλνετε μηνύματα, τώρα θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι όλα τα παραπάνω θα ισχύουν και για αυτές τις επαφές και όχι μόνο για τις καινούργιες.

Τι προτείνουμε

Όσο αφορά στο email marketing στη Social Mind χρησιμοποιούμε (τόσο για εμάς, όσο και για τους πελάτες μας) το MailChimp. Στο MailChimp, με τις ρυθμίσεις που προσφέρει και τις διαδικασίες που έχουμε σχεδιάσει, μπορούμε και ακολουθούμε όλες τις παραπάνω συμβουλές. Αν χρειάζεστε βοήθεια σε αυτό το κομμάτι ή αν θέλετε να επενδύσετε στο E-mail marketing, επικοινωνήστε μαζί μας.

Άγγελος Συναδάκης

Άγγελος Συναδάκης

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με 90+ επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετύχουν τα αποτελέσματα που θέλουν, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν τα digital κανάλια επικοινωνίας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

You have Successfully Subscribed!