Στις μέρες μας, ο περισσότερος κόσμος είναι πλέον εξοικειωμένος με την ιδέα του Remarketing. Ή του επαναληπτικού marketing όπως έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά. Η ιδέα είναι απλή. Δείχνουμε την διαφήμιση της εταιρίας ή του προϊόντος σε κόσμο που έχει ήδη κάνει κάποιες σχετικές ενέργειες και άρα (θεωρητικά) βρίσκεται πιο κοντά στο να αγοράσει. Η πιο γνωστή και συνήθης τακτική είναι να προσεγγίζουμε τον κόσμο που επισκέφτηκε την ιστοσελίδας της επιχείρησης τις τελευταίες 30 ημέρες. ΟΚ, τι άλλο όμως μπορεί να γίνει πέρα από αυτό;

Παρακάτω θα δούμε 7 ιδέες για το πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του Remarketing με λίγο πιο έξυπνο τρόπο πέρα από τον default που περιγράψαμε παραπάνω. Πριν ξεκινήσουμε, να σημειώσουμε ότι σχεδόν όλες οι διαφημιστικές πλατφόρμες δίνουν, πλέον, την δυνατότητα του Remarketing. Παρόλα αυτά, στις συγκεκριμένες ιδέες θα αναφερθούμε κυρίως σε Google Ads και Facebook/Instagram Ads.

Πάμε να δούμε…

1. Remarketing σε άτομα που είδαν την τιμή

Η προσέγγιση αυτή είναι πιο συχνή σε SaaS προϊόντα (Software as a Service) όπου υπάρχει ειδική σελίδα pricing με όλες τις διαφορετικές επιλογές. Ωστόσο, δεν είναι ασυνήθιστο και σε άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες (ακόμα και όταν δεν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα) να υπάρχουν σελίδες στο website που να αναφέρονται σε χαρακτηριστικά και στο κόστος. Για να έφτασε ο επισκέπτης ως εκεί, σημαίνει ότι έχει κάνει μία λίγο πιο ενδελεχή έρευνα και έχει ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτό που πουλάει η επιχείρηση.

Αυτοί οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να διαδράσουν με μία διαφήμιση της επιχείρησης στο άμεσο μέλλον. Ειδικά, αν η διαφήμιση δίνει κάποιο κίνητρο. Μία έκπτωση για τον πρώτο μήνα; Ένα coupon code; Ένα PDF με καλές πρακτικές από την χρήση του προϊόντος; Ένα video με το πως χρησιμοποιείται και τι οφέλη μπορεί να έχει κάποιος; Οτιδήποτε προκειμένου να επαναφέρουμε τον χρήστη στην σελίδα του προϊόντος όπου είχε ήδη φτάσει, αλλά τελικά έφυγε.

Άρα, μία remarketing καμπάνια η οποία δεν στοχεύει σε όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας, αλλά μόνο σε αυτούς που τις τελευταίες 30 ημέρες (π.χ.) επισκέφτηκαν την σελίδα με την τιμή. Η καμπάνια μπορείτε να είτε μέσω Google Ads, είτε μέσω Social Media (αν και προτείνουμε να είναι και στα δύο)!

2. Remarketing ανά κλάδο

Πολλές φορές αυτό που πουλάει η επιχείρηση μπορεί να βρίσκει εφαρμογή σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Για παράδειγμα, για κατασκευή ιστοσελίδας ενδιαφέρονται τόσοι γιατροί, όσο και οι δικηγόροι (προφανώς και πολλοί άλλοι, αλλά προσπαθούμε να κρατήσουμε το παράδειγμα απλό). Μία πολύ αποτελεσματική τακτική είναι να υπάρχουν ξεχωριστές σελίδες μέσα στο website της εταιρίας που αναφέρονται σε διαφορετικούς κλάδους. Π.χ. Κατασκευή ιστοσελίδων για δικηγόρους. Προφανώς, η σελίδα αυτή θα έχει κάποιες γενικές πληροφορίες που μάλλον είναι λίγο ή πολύ ίδιες για όλους, ωστόσο, θα πρέπει να έχει και κάποιες πληροφορίες που απευθύνονται στον συγκεκριμένο κλάδο.

Στην συνέχεια, μία remarketing καμπάνια που στοχεύει τους επισκέπτες της συγκεκριμένης σελίδας μπορεί να έχει πολύ πιο καλά αποτελέσματα γιατί το μήνυμά της θα είναι περισσότερο στοχευμένο. Για παράδειγμα, αν η καμπάνια στοχεύει τους επισκέπτες της σελίδα “Κατασκευή ιστοσελίδων για δικηγόρους” τότε ένα μήνυμα όπως “Είσαι δικηγόρος; Δες τι μπορεί να κάνει μία ιστοσελίδα για εσένα!” μπορεί να έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από ότι ένα γενικότερο μήνυμα με το οποίο ο χρήστης δεν θα ταυτιστεί απαραίτητα. Η καμπάνια μπορεί να είτε μέσω Google Ads, είτε μέσω Social Media (αν και προτείνουμε να είναι και στα δύο)!

3. Μεταφέρετε το κοινό από ένα κανάλι σε ένα άλλο

Εδώ η ιδέα είναι σχετικά απλή αλλά ο λόγος ίσως να μην είναι τόσο προφανής. Το κοινό μπορεί να σας βρει με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να δει κάποια δημοσίευσή σας στο Facebook, μπορεί να συναντήσει κάποια διαφήμισή σας στο LinkedIn, μπορεί να αναζητήσει κάτι στο Google, κλπ. Όλες αυτές οι πλατφόρμες έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και διαφορετικά κόστη. Οπότε, μπορεί σε μία πλατφόρμα να είναι εύκολο να στοχεύσετε τον κόσμο που θέλετε, αλλά μετά να θέλετε να τον κατευθύνετε σε διαφορετικό κανάλι.

Ένα παράδειγμα είναι να στοχεύσετε υψηλόβαθμο κόσμο μέσα από το LinkedIn (το οποίο δίνει την δυνατότητα στόχευσης της διαφήμισης σε άτομα που έχουν συγκεκριμένες θέσεις μέσα σε μία επιχείρηση). Μέσα από τη διαφήμιση μπορείτε να στείλετε το κοινό στην ιστοσελίδα σας χρησιμοποιώντας κάποιο συγκεκριμένο UTM στο url το οποίο να περιέχει μέσα κάποιο “συνθηματικό”. Στην συνέχεια, μπορείτε να επαναπροσεγγίσετε το κοινό που επισκέφτηκε την σελίδα σας (και στο UTM υπήρχε το συγκεκριμένο “συνθηματικό”) μέσα από το Facebook όπου το διαφημιστικό κόστος είναι συνήθως αρκετά χαμηλότερο από ότι στο LinkedIn.

Άρα, βρίσκετε στοχευμένο κοινό στο LinkedIn το οποίο μετά το ακολουθείτε μέσα από άλλα Social Media.

4. Cart Abandonment

Έχει παρατηρηθεί ότι το 70% των πελατών που βάζουν ένα προϊόν στο καλάθι αγορών τους, τελικά δεν το αγοράζουν! Το ποσοστό του cart abandonment μπορεί να μεταβάλλεται από κλάδο σε κλάδο, αλλά δεν παύει να είναι ένα αξιοσημείωτα μεγάλο ποσοστό! Ένα μέρος του κόσμου που εγκαταλείπει το καλάθι του δεν το κάνει επειδή δεν θέλει τελικά το προϊόν, αλλά επειδή έχει ακόμα κάποιους ενδοιασμούς.

Οι ενδοιασμοί μπορεί να αφορούν στην τιμή, μπορεί να αφορούν στην σύγκριση του προϊόντος με κάποιο ανταγωνιστικό, μπορεί να αφορούν σε σχέση με τον χρόνο (αν είναι κατάλληλη η στιγμή τώρα ή αργότερα). Μία καλά στοχευμένη Remarketing καμπάνια μπορεί να δώσει λύσεις στους παραπάνω ενδοιασμούς και να κάνει το κοινό να επιστρέψει στο καλάθι του και να ολοκληρώσει την αγορά του.

Η καμπάνια αυτή μπορεί να γίνει είτε μέσω Social Media/Google Ads δίνοντας κάποιο “τυράκι” (π.χ. ένα coupon code για 10% έκπτωση). Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει μέσω email! Ένα αυτόματο email το οποίο θα υπενθυμίζει στον χρήστη τα προϊόντα που “ξέχασε” στο καλάθι του. Και σε αυτή τη περίπτωση μπορεί να υπάρχει το “τυράκι” με το coupon code ή κάποια άλλη προωθητική ενέργεια.

5. Άτομα που έχουν ήδη αγοράσει

Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά μπορείτε να προσεγγίσετε άτομα που έχουν ήδη αγοράσει από εσάς. Αυτό μπορείτε να το κάνετε για διάφορους λόγους, αλλά οι πιο συχνοί είναι τρεις:

Για να πουλήσετε κάποιο συμπληρωματικό προϊόν. Για παράδειγμα, αν είστε ξενοδοχείο και κάποιος έχει κλείσει online το δωμάτιό του για το καλοκαίρι, μπορείτε να του σερβίρετε μία διαφήμιση η οποία θα προωθεί την ενοικίαση αυτοκινήτου στο μέρος εκείνο. Ή να κλείσει τραπέζι για δείπνο στο εστιατόριο του ξενοδοχείου ή σε άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Η δεύτερη ιδέα είναι να πουλήσετε αναλώσιμα. Για παράδειγμα, αν πουλάτε εκτυπωτές και κάποιος αγοράσει από εσάς, ενδεχομένως να είναι καλή ιδέα να του δείξετε διαφημίσεις για μελάνια εκτυπωτών.

Τέλος, μία τρίτη ιδέα είναι για να πετύχετε επαναλαμβανόμενη πώληση. Για παράδειγμα, αν είστε ένα pet shop και πουλήσετε σε κάποιον τροφή για τον σκύλο του, ενδεχομένως να θέλετε να του δείξετε μία διαφήμιση για την ίδια τροφή περίπου 30 ημέρες αργότερα που ξέρετε ότι θα αρχίσει η τροφή να εξαντλείται.

6. Remarketing σε άτομα που έχουν παρακολουθήσει κάποιο video σας

Μέσα από το Facebook/Instagram μπορείτε να στοχεύσετε την διαφήμισή σας σε άτομα που είδαν το video σας (είτε κάποιο συγκεκριμένο, είτε οποιοδήποτε video από το account σας). Για να παρακολουθήσει κάποιος το video σας σημαίνει ότι έχει ένα πρώτο ενδιαφέρον για αυτό που πουλάτε, χωρίς απαραίτητα να έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας. Συνεπώς, αξίζει να τον επαναπροσεγγίσετε μέσα από μία remarketing καμπάνια (αναγκαστικά, μόνο μέσα από τα Social Media – όχι Google Ads δηλαδή).

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι μπορείτε να στοχεύσετε άτομα τα οποία είδαν τουλάχιστον ένα ποσοστό του βίντεο. Για παράδειγμα, το 50%. Έτσι θα αποφύγετε αυτούς που το ξεκίνησαν κατά λάθος ή που τελικά δεν τους ενδιέφερε και το παράτησαν σύντομα.

7. Άτομα που διέδρασαν με το περιεχόμενό σας στα Social Media

Τέλος… ένας ακόμα τρόπος για να επαναπροσεγγίσετε στοχευμένο κοινό το οποίο δεν έχει έρθει στην ιστοσελίδα σας, είναι να στοχεύσετε σε κόσμο ο οποίος διέδρασε με το περιεχόμενό σας στο Facebook ή στο Instagram. Μπορείτε να προβάλετε την διαφήμισή σας σε όσους επισκέφτηκαν την σελίδα σας στο Facebook (χωρίς απαραίτητα να έχουν κάνει like και να την ακολουθούν), σε όσους σας έστειλαν μήνυμα στο messenger, σε όσους έσωσαν κάποιο post σας για να το ξαναβρούν στο μέλλον, κλπ.

Επίλογος

Αν βρήκατε κάποια από τις παραπάνω ιδέες ενδιαφέρουσα, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ξεκινήσετε να χτίζετε το αντίστοιχο audience. Για να το πετύχετε αυτό μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κάποια ρύθμιση στο Google Ads ή στο Facebook Ad Account σας ή ακόμα και να προσθέσετε κάποιο κομμάτι κώδικα στην ιστοσελίδα σας.

Το δεύτερο πράγμα που έχετε να κάνετε, είναι να σκεφτείτε με τι μήνυμα και με ποιο επιχείρημα θα επαναπροσεγγίσετε το κάθε κοινό! Μετά θα είστε να ξεκινήσετε τις καμπάνιες σας.

Αν θέλετε βοήθεια, ιδέες ή καθοδήγηση… μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ανά πάσα στιγμή.

Angelos Synadakis

Angelos Synadakis

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με 180+ επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετύχουν τα αποτελέσματα που θέλουν, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν τα digital κανάλια επικοινωνίας.

Call Now Button

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

You have Successfully Subscribed!