Το μέσο καλάθι αγορών, γνωστό και ως Average Order Value, είναι ένα από τα πιο σημαντικά metrics ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Αυτό που κάνει, ουσιαστικά, είναι να μας δείχνει πόσα χρήματα ξοδεύει ο κάθε πελάτης στο eshop. Ιδανικά, θέλουμε αυτός ο αριθμός να αυξάνεται διαρκώς καθώς αυτό σημαίνει ότι με τους ίδιους πελάτες, πετυχαίνουμε μεγαλύτερο τζίρο!

Υπολογίστε το μέσο καλάθι αγορών

Αρχικά, ας υπολογίσουμε το τρέχον μέσο καλάθι αγορών. Για να το κάνουμε αυτό, το μόνο που χρειάζεται είναι να να δούμε πόσες παραγγελίες πετύχαμε μέσα στο επιλεγμένο διάστημα (π.χ. μέσα στο τελευταίο έτος) και ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος. Έστω ότι κάναμε 200 παραγγελίες και είχαμε συνολικά 15.000€ τζίρος. Σε αυτή τη περίπτωση, το AOV θα είναι 15.000€/200 = 75€ (δηλαδή, η αξία του μέσου καλαθιού είναι 75€).

Αν θέλετε να βρείτε τα παραπάνω νούμερα στο WooCommerce store σας δεν έχετε παρά να πάτε στο dashboard και από το μενού να πλοηγηθείτε στο WooCommerce->Αναφορές. Εκεί μπορείτε να βρείτε όλα τα δεδομένα που χρειάζεστε προκειμένου να κάνετε την παραπάνω πράξη και να βρείτε το AOV.

Πως μπορούμε να αυξήσουμε το μέσο καλάθι αγορών;

Ωραία, τώρα που βρήκαμε το τρέχον μέσο καλάθι αγορών, το πρόβλημά μας είναι πως θα το αυξήσουμε! Το ευτυχές είναι ότι το WooCommerce μας προσφέρει μία σειρά από δυνατότητες προκειμένου να εφαρμόσουμε μερικά marketing tricks και να πείσουμε τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος να αγοράσουν παραπάνω σε κάθε τους επίσκεψη. Παρακάτω συγκεντρώσαμε 8 τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το πετύχουμε αυτό.

8 τρόποι για να αυξήσουμε το μέσο καλάθι αγορών

1. Προτεινόμενα Προϊόντα

Το WooCommerce προσφέρει by default δύο πολύ ωραίες επιλογές για σχετικά προϊόντα: cross-sells products και up-sells products. Αν δεν χρησιμοποιείτε ήδη αυτές τις επιλογές, σταματήστε ότι κάνετε και πάτε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να τις ενεργοποιήσετε!

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διάφορες πιο πολύπλοκες λειτουργικότητες όσο αφορά στην πρόταση των προϊόντων. Μία πολύ ενδιαφέρουσα είναι να προβάλλετε στους χρήστες προϊόντα που συνήθως αγοράζουν οι άλλοι χρήστες μαζί με το συγκεκριμένο προϊόν που κοιτάνε τώρα ή έχουν βάλει στο καλάθι τους.

2. Bundles προϊόντων

Τα bundles ουσιαστικά είναι πακέτα προϊόντων. Δηλαδή, αντί για να αγοράσει ο χρήστης κάποια μεμονωμένα προϊόντα, μπορεί να αγοράσει ένα bundle το οποίο περιέχει μέσα 4-5 προϊόντα. Προφανώς… σε κάποια καλύτερη τιμή από ότι αν τα αγόραζε μεμονωμένα. Αλλιώς δεν θα έχει κάποιο κίνητρο για να το κάνει αυτό και η ενέργεια δεν θα λειτουργήσει.

3. Ποσοτικές εκπτώσεις

Οι ποσοτικές εκπτώσεις είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους τρόπους προκειμένου να αγοράσει κάποιος περισσότερα προϊόντα σε μία αγορά. Οι ποσοτικές εκπτώσεις είναι μία από τις πιο κλασσικές τεχνικές που χρησιμοποιούν τα super market. Σίγουρα θα έχετε δει προσφορές του τύπου «Αγοράστε 3 στη τιμή των 2» ή «Στα 2 τεμάχια, το δεύτερο στη μισή τιμή». Έτσι, ο χρήστης δεν θα πάρει μόνο ένα κομμάτι από το προϊόν που ήθελε, αλλά ενδεχομένως περισσότερα.

4. Checkout Deals

Τα checkout deals είναι προσφορές ή προτάσεις που γίνονται στην σελίδα του Checkout. Ουσιαστικά είναι το αντίστοιχο που κάνουν τα fast food όπου αφότου έχεις βάλει τη παραγγελία σου, σε ρωτάνε αν θέλεις μαζί πατάτες, αναψυκτικό, κλπ. Τέτοιες προτάσεις θα μπορούσαν να είναι είτε επιλεγμένα προϊόντα, είτε κάποια υπηρεσία on top των προϊόντων που αγόρασε (π.χ. έξτρα εγγύηση).

5. Wishlist

Η Wishlist, ή η λίστα επιθυμιών στα Ελληνικά, είναι μία λειτουργία όπου επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύουν προϊόντα που τους αρέσουν ώστε να τα θυμούνται στο μέλλον. Παρόλο που φαίνεται ότι με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί το AOV, διότι οι χρήστες παραπέμπουν τις αγορές για το μέλλον και όχι για το παρόν, φαίνεται πως η Wishlist έχει θετικά αποτελέσματα. Αυτό προκύπτει γιατί ο χρήστης τείνει να βάζει και κάτι από το wishlist του στην παραγγελία μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα που επέλεξε να αγοράσει.

6. Loyalty Programs

Τα προγράμματα loyalty είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους διατήρησης του υπάρχοντος πελατολογίου. Οι καταναλωτές, επειδή συγκεντρώνουν πόντους και προσβλέπουν σε κάποιο δώρο, τείνουν να γυρίζουν πίσω στην ίδια επιχείρηση και όχι σε κάποια ανταγωνιστική. Ταυτόχρονα, τα προγράμματα πιστότητας μπορούν να έχουν θετικά αποτελέσματα και στην αύξηση του μέσου καλαθιού αγορών. Πως γίνεται αυτό; Ο καταναλωτής θα το σκεφτεί λιγότερο να βάλει ένα ακόμα προϊόν στο καλάθι του γιατί θα έχει στο μυαλό του το ελαφρυντικό των πόντων. «Μπορεί να μην ήμουν σίγουρος ότι το ήθελα, αλλά τουλάχιστον πήρα τους πόντους και έφτασα πιο κοντά στο δώρο.».

Επιπρόσθετα, μπορούν να υλοποιηθούν μία σειρά από κίνητρα στο loyalty program προκειμένου οι καταναλωτές να αγοράζουν περισσότερο. Για παράδειγμα, αν το μέσο καλάθι του καταστήματος έχει υπολογιστεί στα 70€, μπορεί η επιχείρηση να επιλέξει να δίνει +10 πόντους δώρο για αγορές συνολικής αξία από 80€ και πάνω. Κάποιος που έφτασε ως τα 70€, θα βρει κάτι ακόμα να αγοράσει για να πάει στα 80€ και να πάρει τους έξτρα πόντους.

7. One time offers

Οι one time offers είναι προσφορές που ισχύουν μόνο για μία φορά (duh!). Για παράδειγμα, μόνο για τώρα και για τα επόμενα 15 λεπτά μπορείτε να αγοράσετε το καταπληκτικό προϊόν τάδε με έκπτωση 50%. Αν συνοδεύεται και από ένα χρονόμετρο που μετράει αντίστροφα, ο χρήστης θα βιαστεί να μην χάσει τη προσφορά. Δεδομένου, βέβαια, ότι πρόκειται για ένα ελκυστικό προϊόν και μία ενδιαφέρουσα προσφορά.

8. Δωροκάρτες

Οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν δωροκάρτες για τους φίλους ή τους συγγενείς τους ώστε να μπορέσουν και αυτοί να επισκεφτούν το κατάστημα και να αγοράσουν κάτι που τους αρέσει. Ενδεχομένως να μην αυξάνουν άμεσα το μέσο καλάθι αγορών γιατί, ουσιαστικά, πρόκειται για μία νέα πώληση (και μάλιστα με κάποια αφορμή – γενέθλια, επέτειος, κλπ), ωστόσο έχουν δύο εξαιρετικά δεδομένα:

  • Είναι πολύ δύσκολο κάποιος να αγοράσει πράγματα για ακριβώς το ποσό της δωροκάρτας. Για παράδειγμα, αν η δωροκάρτα έχει αξία 100€, σίγουρα κάποιος θα καταλήξει με 105€ ή και παραπάνω αγορές.
  • Υπάρχει ένα κομμάτι κόσμου όπου δεν εξαργυρώνει τις δωροκάρτες! Τις ξεχνάει, είναι αναποφάσιστος, τις χάνει, κλπ. Free money!

Επίλογος

Σχεδόν όλες οι παραπάνω ιδέες μπορούν να εφαρμοστούν στο WooCommerce store σας είτε με τη χρήση κάποιου plugin, είτε με την συγγραφή λίγου κώδικα. Τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρουν στο κατάστημά σας, αν εφαρμοστούν έξυπνα και σωστά, μπορεί να είναι πολύ σημαντικά!

Αν θέλετε και άλλες ιδέες για το πως να αυξήσετε τις πωλήσεις του WooCommerce store σας, εδώ μπορείτε να βρείτε 5+1 ακόμα!

Άγγελος Συναδάκης

Άγγελος Συναδάκης

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με 180+ επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετύχουν τα αποτελέσματα που θέλουν, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν τα digital κανάλια επικοινωνίας.

Call Now Button

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

You have Successfully Subscribed!