Σε παλιότερο άρθρο είχαμε δει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ανάπτυξης mobile εφαρμογών με native ή cross-platform solutions. Σήμερα θα συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση παραθέτοντας ένα υποθετικό ερώτημα. Έστω ότι αποφασίζετε να προχωρήσετε με τη native λύση. Αυτό συνεπάγεται αυτόματα τη δημιουργία τουλάχιστον δύο εφαρμογών: μία για τις συσκευές με λογισμικό Android και μία για τις συσκευές της Apple με λογισμικό iOS. Αυτόματα ένα νέο δίλημμα προκύπτει: ποια από τις δύο εφαρμογές θα κατασκευάσετε πρώτη; Android VS iOS!

Είναι γεγονός ότι τα Android κατέχουν περίπου το 80% της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Παρόλα αυτά η Apple εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη αγορά, καθώς εκτιμάται ότι το iOS φέρνει στους κατασκευαστές mobile εφαρμογών (developers) έσοδα περίπου 5 φορές περισσότερα ανά λήψη της εφαρμογής, από ότι το Android. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι χρήστες των iPhone, σε σχέση με αυτούς του Android, είναι περισσότερο διατεθειμένοι να πληρώσουν για το περιεχόμενο του τηλεφώνου τους.

Παρόλα αυτά υπάρχουν μερικοί παράγοντες που πρέπει να αναλογιστεί κανείς πριν αποφασίσει με ποια πλατφόρμα θα ασχοληθεί πρώτα, που δεν έχουν σχέση με τα έσοδα που θα του αποφέρει.

Γλώσσα

Οι Android εφαρμογές είναι γραμμένες σε Java, ενώ οι iOS σε Objective-C. Η Java είναι μία γλώσσα «παγκόσμιας» χρήσης, σε σχέση με την Objective-C που την συναντά κανείς κυρίως στα συστήματα της Apple. Η Objective-C από την άλλη πλεονεκτεί στο ότι είναι γενικότερα πιο «καθαρή» από ότι η Java. Χωρίς να μπαίνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες γίνεται εύκολα κατανοητό ότι είναι πολλά τα θέματα που πρέπει κανείς να σκεφτεί σχετικά με την εξοικείωση του με αυτές τις γλώσσες, πριν πάρει μια απόφαση.

Εμπειρία Χρήσης

Το iOS έχει λάβει κατά καιρούς πολλούς επαίνους για τη διεπαφή χρήστη (User Interface – UI) και την ευχρηστία του. Αλλά τι γίνεται όταν αυτά πρέπει να δομηθούν και να συνδυαστούν κατά την ανάπτυξη της εφαρμογής; Το iOS διαθέτει ένα εργαλείο γνωστό ως Interface Builder που επιτρέπει στους κατασκευαστές των εφαρμογών να χρησιμοποιήσουν απλά UI και να δώσουν στους χρήστες τους ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Το Android έχει παρόμοια εργαλεία, αλλά το σημείο στο οποίο φαίνεται να υστερεί είναι το γεγονός ότι κάθε οθόνη θα πρέπει να προσαρμόζεται στα πολλά και διαφορετικά μεγέθη οθονών των συσκευών που χρησιμοποιούν Android.

Δημοσίευση

Όταν έρθει η ώρα για τη δημοσίευση της εφαρμογής στο Google Play ή το App Store αντίστοιχα, τότε κατά κοινή παραδοχή δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Το Android είναι ένα καθαρά ανοιχτό σύστημα που επιτρέπει στους developers, να εγγράψουν τις εφαρμογές τους στο Google Play, με έναν απλό οδηγό με συγκεκριμένα βήματα, και ανεβάζοντάς τες να είναι διαθέσιμες στους χρήστες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αντίθετα η Apple, έχει ετοιμάσει κανονικό «δρόμο μετ’ εμποδίων» για τους developers, τον οποίο θα πρέπει να τον ξεπεράσουν για να καταφέρουν να ανεβάσουν τις εφαρμογές τους στο App Store.

Μερίδιο Αγοράς

Το μερίδιο της αγοράς που κατέχει η κάθε πλατφόρμα είναι σημαντικό για να πάρετε την πιο σωστή απόφαση. Στις Ηνωμένες Πολιτείες πλησιάζει το 50–50. Αντίθετα στην άλλη μεριά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην Κίνα τα Android κυριολεκτικά κυριαρχούν με αναλογία 4-1, ενώ στην Ευρώπη μετά βίας φτάνει το 3.5-1. Δεδομένου ότι βασικός στόχος μιας mobile εφαρμογής είναι να χρησιμοποιηθεί από όσους περισσότερους χρήστες γίνεται, είναι απολύτως αναγκαίο να λάβετε υπόψη σας την κατανομή της αγοράς στην οποία θα στοχεύσετε.

Διαφορετικές Οθόνες

Παρά το ότι κάναμε μια μικρή αναφορά στο κομμάτι της εμπειρίας χρήσης, στην ουσία οι διαφορετικές οθόνες στις οποίες θα πρέπει να «τρέχει» μία mobile εφαρμογή είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Το iOS κατά βάση έχεις τρεις συσκευές/οθόνες στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστεί: iPhone, iPad Mini και iPad. Το android από την άλλη δουλεύει πρακτικά σε μια απεριόριστη γκάμα οθονών, είτε smartphones, είτε tablets, στις οποίες αντίστοιχα θα πρέπει να δουλεύει και η εφαρμογή που θα κατασκευάσετε. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η προσαρμογή της εφαρμογής σε όλες αυτές τις οθόνες μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθειά σας να ικανοποιήσετε τους χρήστες της συγκεκριμένης αγοράς.

Σύνοψη

Βάση των όσων έχουν ήδη αναφερθεί, πιθανόν να θεωρείτε ότι το λογικό, όταν θα προσπαθήσετε να αναπτύξετε μία εφαρμογή και για iOS και για Android, θα ήταν να ξεκινήσετε με το iOS λόγω της απλότητας στην ανάπτυξη που προσφέρει. Παρόλα αυτά, όταν κάποιος πρέπει να πάρει μία απόφαση τέτοιου τύπου, ουσιαστικά υπάρχουν πολλά περισσότερα από μερικούς παράγοντες που πρέπει να έχει κατά νου. Σιγουρευτείτε ότι κάνατε μια ολοκληρωμένη έρευνα γύρω από το κοινό και την αγορά στην οποία στοχεύετε, καθώς και των τεχνολογιών που θα χρειαστείτε, και θα έχετε στα χέρια σας το κλειδί για να επιλέξετε σωστά ποια πλατφόρμα έχει προτεραιότητα.

(πηγές: [1], [2], [3] & εικόνα)

social-rabbit

Στη Social Mind έχουμε μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή εφαρμογών και ιστοσελίδων. Αν σκέφτεστε να φτιάξετε μια mobile / table εφαρμογή ή το εταιρικό σας website ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ζητήστε μία προσφορά ή κλείστε ένα ραντεβού για να παρουσιάσουμε από κοντά τις λύσεις που μπορούμε να υλοποιήσουμε για εσάς.

Avatar

Κυριάκος Τηλεντζίδης

Call Now Button

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

You have Successfully Subscribed!