Τα social media το 2021 έχουν ‘’πάρει  φωτιά’’. Ο χρόνος που ξοδεύουν οι χρήστες στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε. Ο μέσος ημερήσιος χρόνος που δαπανάται στα Social Media είναι 142 λεπτά την ημέρα. Βάση ερευνών το 50% των χρηστών έχουν αγοράσει τουλάχιστον από μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Facebook:

  • Video: Το βίντεο content έχει κερδίσει πολλή δυναμική στο Facebook. Στην πραγματικότητα, το βίντεο αποτελεί τώρα περίπου το 17% όλου του περιεχομένου στο Facebook. Το τρίτο τρίμηνο του 2020, το βίντεο στην πλατφόρμα αυξήθηκε κατά 2,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στους χρήστες του Facebook υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση και προτίμηση για βίντεο content.
  • Augmented Reality (AR): Τον τελευταίο χρόνο, και ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν φίλτρα επαυξημένης πραγματικότητας στις φωτογραφίες και τα βίντεό τους στο Facebook, εκτός από πολλές άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Instagram ή το Messenger. Όλο και περισσότερες εταιρείες αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα δικά τους φίλτρα AR για να προσελκύσουν το κοινό τους και να βελτιώσουν την εμπειρία που έχουν οι πελάτες με τις μάρκες τους.
  • Customer Journey Tracking: Προκειμένου οι έμποροι να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση επένδυσης στις διαφημιστικές δαπάνες τους, πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν πλήρως το ταξίδι των πελατών και να δουν ποιες διαφημιστικές στρατηγικές λειτουργούν και ποιες όχι. Το Facebook κυκλοφόρησε το Facebook Attribution Tool πριν από αρκετά χρόνια. Αυτό το εργαλείο επιτρέπει στα brands να κατανοήσουν πλήρως τα ταξίδια των πελατών τους.
  • Newsfeed Ads: Οι διαφημίσεις στο Newsfeed έχουν click through rate (CTR) 1,82%, το οποίο είναι υψηλότερο από άλλες μορφές διαφημίσεων στο Facebook. Λόγω των υψηλών ποσοστών κλικ-εμφανίσεων και των εμφανών περιοχών προβολής, οι διαφημίσεις αυτές πιθανότατα θα συνεχίσουν να κυριαρχούν το 2021.
  • Facebook Stories: είναι πολύ εύχρηστες, απαιτούν γενικά πολύ λίγη παραγωγή και επεξεργασία και μπορούν να δημοσιευτούν πολύ γρήγορα. Αρέσουν στους χρήστες και πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο από τους εμπόρους το 2021.
  • Facebook Shops: Οι επισκέπτες στο business page μπορούν να δουν τα προϊόντα της επιχείρησης και να μεταβούν απευθείας στο site είτε να αγοράσουν μέσα από αυτά.
  • Facebook Audio Only Rooms: Μια νέα δυνατότητα του Facebook προσφέρει μια διαφορετική διάσταση στον τομέα των virtual meetings. Δημόσια ή ιδιωτικά ‘’δωμάτια’’ συνομιλίας μόνο με ήχο. Ο COVID-19 έχει ζωντανέψει ξανά το ενδιαφέρον για τα virtual meetings και τα προγράμματα για video chat, βίντεο, να διαμοιραστείτε την οθόνη σας και να συνομιλήσετε με το άλλο άτομο. Η δυνατότητα αυτή για video chat λειτουργεί σε όλους τους browsers.

Instagram:

  • Instagram Reels Like Tik Tok Video 15’-30’: Εμφανίστηκε στο Instagram τον Αύγουστο του 2020, και επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν σύντομα βίντεο έως 30 δευτερολέπτων με διάφορα εφέ, ήχο και φίλτρα: με ήχους, μουσικά εφέ, χρονισμούς, countdowns, κλπ. Δημοσιεύονται τόσο στο feed όσο και στα stories. Μια προσθήκη γρήγορης κατανάλωσης περιεχομένου, κατάλληλη για awareness, ένας έξυπνος συνδυασμός διασκέδασης και εκπαίδευσης του κοινού που τους παρακολουθούν.
  • Instagram Shopping: Μεταφορά των χρηστών στα Facebook shops, προσθήκη View Shop Buttom στο profile. Μία πολύ απλή διαδικασία όπου με λίγα κλικ μπορείτε να αγοράσετε αμέσως το προϊόν. Το 2021, περισσότερες μάρκες θα πειραματιστούν με το Instagram Checkout για να ενισχύσουν την επιχείρησή τους, αξιοποιώντας στο έπακρο όλα τα διαθέσιμα κανάλια τους. Για κάθε επιχείρηση είναι ένα πλεονέκτημα να μπορεί απευθείας από μια κοινωνική πλατφόρμα να πουλήσει τα προϊόντα της.
  • Instagram SEO: Το 2020, το Instagram ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά. Όπως θα έκαναν οι χρήστες και σε μία μηχανή αναζήτησης. Το Instagram SEO ήρθε για να μείνει και θα είναι μια από τις κορυφαίες τάσεις μάρκετινγκ για τον επόμενο χρόνο.
  • Instagram Live Shopping: Κατάλληλο για brands & Influencers που κάνουν live στα stores δείχνοντας το προϊόν και κάποιο CTA (click through action).
  • Instagram Stories & IGTV: Σε καθημερινή βάση υπάρχουν 500 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες στα Instagram Stories. Μια από τις κορυφαίες τάσεις μάρκετινγκ η οποία θα συνεχίσει και το 2021. Το 2021 το IGTV θα δώσει την ευκαιρία σε ένα brand να βελτιώσει την αφήγησή του και να ενισχύσει την εικόνα του επενδύοντας σε βίντεο μεγάλης διάρκειας.
  • Instagram Carousel Posts (Swipe): Νέες μορφές περιεχομένου με το κοινό να εξοικειώνεται πολύ γρήγορα. Μπορείτε ακόμη και να πείτε μια ιστορία που συνεχίζεται από τη μία εικόνα στην άλλη. Οι δημοσιεύσεις καρουζέλ μπορεί να είναι πολύ ελκυστικές. Ακόμη, μπορείτε μέσω του Carousel, να προωθήστε ένα προϊόν, να κοινοποιήστε ένα μήνυμα, να μοιραστείτε μια ιστορία, να δείξετε την χρησιμότητα του προϊόν σας.
  • Αναλυτικά Captions: που μπορούν να πείσουν τους οπαδούς σας να εμπιστεύονται την επωνυμία σας, χρήσιμες περιγραφές που να λύνουν κάθε πιθανή απορία και να δίνουν μια πλήρη εικόνα για το προϊόν που πρόκειται να αγοράσουν.

What’s App with Payment Feature Οι καταναλωτές κάνουν request checkout μέσα στο app. Έρευνα του Hubspot έχει δείξει πώς το 13,5% των καταναλωτών έχουν δοκιμάσει αυτή την διαδικασία.

Pinterest With Product Pins 40% των clicks είναι σε Buyable Pins

Twitter

  • Twitter Spaces Only Voice: Τα χαρακτηριστικά του δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, ωστόσο οι χρήστες θεωρούν πως θα είναι πιο advanced από το Clubhouse.
  • Twitter Shopping Bottum: (Testing) Με Όνομα προϊόντος, τιμή, φωτογραφία και όνομα επιχείρησης.

Tik Tok

Το Tik Tok ξεκίνησε το 2017 και σήμερα είναι διαθέσιμο σε 75 γλώσσες και σε πάνω από 150 αγορές. Το Tik Tok είναι επίσης πολύ καλό στο να διατηρεί τους χρήστες στην εφαρμογή, καθώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν συνήθως με αυτό 45 λεπτά την ημέρα!

  • Τα νέα εργαλεία που θα προσφέρει σύντομα θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό του TikTok με το Facebook στις ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με τους FT. Το TikTok λέγεται επίσης ότι έχει σχέδια να αναπτύξει την ικανότητα των brands να τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις στο διαδίκτυο, μόνα τους, όχι μέσω διαφημιστικής. Τα εργαλεία θα φέρουν το TikTok, το οποίο έχει ήδη ανακοινώσει συνεργασία με την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Shotify, σε ανταγωνισμό με το Facebook.
  • Hashtag Challenges: Ένα από τα πιο δημοφιλή trend του Tik Tok είναι τα hashtag challenges και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά για τα brands. Για παράδειγμα το hashtag challenge #inMyDenim της Guess, το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 37 εκατομμύρια views και προκάλεσε μεγάλη αύξηση στο engagement του κοινού.

Αυτό είναι ένα guest post από την Στέλλα Χατζά (Marketing Assistant) που την ευχαριστούμε πολύ!

Πηγές:

Certificate in Digital marketing

Instagram Marketing Trends

Facebook Marketing Trends

Call Now Button

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς! Σας ευχαριστούμε πολύ!