Το eCommerce είχε πολύ μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, μία άνοδος η οποία επιταχύνθηκε περαιτέρω το τελευταίος έτος εξαιτίας την πανδημίας και του lockdown. Μετά από αυτή την άνοδο, ποια είναι η άποψη που έχει το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό για τις online αγορές;

Σύμφωνα με μία έρευνα Future Consumer Index 2021 που διεξήγαγε η Ernst & Young το 50% των Ελλήνων είναι θετικά προσκείμενοι προς τις διαδικτυακές αγορές, ωστόσο, ένα 49% προβληματίζονται για τους αργούς χρόνους παράδοσης των παραγγελιών και ένα 47% για το υψηλό κόστος των μεταφορικών!

Από εκεί και κάτω, τρίτος πιο σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για την πραγματοποίηση μίας online αγοράς είναι η δυσκολία στην αλλαγή των προϊόντων (43%) και ακολουθεί ο προβληματισμός ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων (37%). Τέλος, μερικοί άλλο ανασταλτικοί παράγοντες είναι η δυσκολία στην επιστροφή των χρημάτων (23%), η δυσκολία στη σύγκριση διαφορετικών προϊόντων (18%) και η περιορισμένη ποικιλία (14%).

Η έρευνα της ΕΥ καταλήγει σε μία σειρά από προτάσεις προς τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο:

  • Σε πρώτη φάση, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν μία αναλυτική χαρτογράφηση της αγοράς και των καταναλωτών.
  • Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατηγοριοποιήσουν από την αρχή το κωδικολόγιο, τους πελάτες τους και τους τελικούς καταναλωτές τους.
  • Στη συνέχεια, θα πρέπει να συσχετίσουν το κωδικολόγιο τους με τις κατηγορίες πελατών και να αναρωτηθούν αν αξίζει όλα τα προϊόντα να διατίθενται σε όλα τα κανάλια ή και τους πελάτες.
  • Τα νέα δεδομένα της αγοράς δημιουργούν ευκαιρίες, αλλά και την ανάγκη διερεύνησης συνεργειών με άλλες εταιρείες. Η λογική της συνεργασίας (co-opetition) υποκαθιστά πλέον τη λογική του ανταγωνισμού (competition).
  • Στην ίδια λογική, η δημιουργία ή / και η συμμετοχή σε οικοσυστήματα, έναντι της εξάρτησης από γραμμικές αλυσίδες αξίας, αλλά και της λογικής «τα κάνω όλα μόνος μου», θα εξασφαλίσει και θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της επιχείρησης.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τα συμπεράσματα της έρευνας στην σελίδα της EY. Επίσης, μπορείτε να δείτε πως μπορείτε να κατασκευάσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ώστε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να μπορείτε να διαθέτετε τα προϊόντα σας και online.

Angelos Synadakis

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με 180+ επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετύχουν τα αποτελέσματα που θέλουν, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν τα digital κανάλια επικοινωνίας.

Call Now Button

Μείνετε ενημερωμένοι

Οι τελευταίες αλλαγές στα Social Media, Case studies, Αναλύσεις, στατιστικά στοιχεία, Tips 'n' Tricks και άλλα πολλά!

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς! Σας ευχαριστούμε πολύ!