To push notification σαν εργαλείο marketing

by | 04/10/2017 | Mobile

we know how to

Η ραγδαία αύξηση της χρήσης κινητών συσκευών (mobile και tablet) τα τελευταία χρόνια έχουν επιβάλει το mobile marketing ως αναπόσπαστο κομμάτι μιας digital marketing στρατηγικής. Σύμφωνα, μάλιστα, και με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας το κινητό σαν συσκευή έχει αξιοσημείωτα μεγάλη κάλυψη στην Ελλάδα. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες σχεδιάζουν το δικό τους mobile application, με σκοπό να έρθουν πιο κοντά με το κοινό τους. Πολλοί χρήστες κινητών συσκευών κατεβάζουν κατά διαστήματα εφαρμογές στο κινητό τους όπως παιχνίδια, πλατφόρμες social media, αλλά και εταιρειών για τις οποίες έχουν κάποιο ενδιαφέρον (συναλλαγές, νέα κτλ.).  Το σημαντικό όμως για τις εταιρείες δεν είναι μόνο να πείσουν τους καταναλωτές τους να κατεβάσουν την εφαρμογή τους, αλλά κυρίως να τη χρησιμοποιούν! Και ο ιδανικός τρόπος για να το επιτύχουν αυτό είναι μέσω της ίδιας της εφαρμογής. Ένας από τους τρόπους είναι το Push Notification! Το Push Notification είναι μια μορφή μηνύματος το οποίο ειδοποιεί την εκάστοτε κινητή συσκευή για καθετί νέο που υπάρχει. Η βασική χρησιμότητα του Push Notification είναι η ενημέρωση και η υπενθύμιση. Συνήθως τα μηνύματα αφορούν σε ενημερώσεις σχετικά με νέα προϊόντα, προσφορές και σημαντικές εξελίξεις γύρω από την εφαρμογή.

Κάθε φορά που έχω μια καινούρια προσφορά, ξέρω ότι θα την μάθουν όλοι οι πελάτες μου… Αφού θα βρίσκετε στην οθόνη του κινητού τους!

Ο στόχος των push notifications είναι να κάνουν τους χρήστες να επιστρέψουν στην εφαρμογή και να τη χρησιμοποιήσουν ξανά. Με τους διαφορετικούς τύπους Push Notification που υπάρχουν, τα πλεονεκτήματα διαφέρουν. Τα blanket Push Notification, δηλαδή μια γενική ενημέρωση σε όλους τους χρήστες της εφαρμογής, έχουν καλό ποσοστό απόκρισης. Ωστόσο, υπάρχουν πιθανότητες να αγνοηθούν κάποιες φορές, καθώς στα e-commerce apps υπάρχουν καθημερινά πολλές προσφορές. Τα εξατομικευμένα Push Notification, τα οποία συνήθως σχετίζονται με την προηγούμενη δράση/συμπεριφορά του συγκεκριμένου χρήστη, έχουν περισσότερες πιθανότητες διάδρασης. Υπάρχει η δυνατότητα να διαχωρίσετε το κοινό σας με βάση τη συμπεριφορά του καθενός. Για παράδειγμα, μπορείτε να στείλετε εξαιρετικά προσωποποιημένες ειδοποιήσεις (Push Notification) βασιζόμενοι στην τελευταία επίσκεψη και δραστηριότητα του κάθε χρήστη με την εφαρμογή. Αυτές οι προσωποποιημένες ειδοποιήσεις μπορεί π.χ. να αφορούν σε εκπτώσεις στα προϊόντα για τα οποία είχε δείξει ενδιαφέρον στην εφαρμογή, αλλά δεν τα αγόρασε τελικά εκείνη τη στιγμή. Κάτι τέτοιο έχει αποδειχτεί ότι έχει ιδιαίτερα καλή επίδραση στο χρήστη και στην απόφαση αγοράς του. Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα των προσωποποιημένων Push Notifications είναι η μέτρηση του ROI (η απόδοση της επένδυσης,) καθώς μπορείς να λάβεις 3 φορές περισσότερα conversions. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του Push Notification είναι ότι ενισχύει το χτίσιμο δεσμών του πελάτη με την εταιρεία, καθώς εκτός από προσφορές ή τα νέα της εταιρείας, μπορείτε να στέλνετε στους χρήστες ευχετήρια ή άλλα μηνύματα, είτε γενικά είτε προσωποποιημένα. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία δείχνει και ένα ανθρώπινο πρόσωπο, κάτι που πολλές φορές εκτιμάται από τους πελάτες της. Πόσο όμορφο είναι να λάβετε την ημέρα της γιορτής σας ή των γενεθλίων σας ένα μήνυμα για χρόνια πολλά από την εταιρεία όπου αγοράζετε κάθε πρωί τον καφέ σας; Τέλος, τα Push Notifications έχουν το πλεονέκτημα ότι παραδίδονται άμεσα (σε real time) στους παραλήπτες τους. Αν και πάντα υπάρχει η πιθανότητα κάποιος χρήστης να έχει απενεργοποιημένα τα Notifications ή να έχει ξεχάσει το κινητό στο σπίτι, τις περισσότερες φορές, η ενημέρωσή σας φτάνει στα χέρια του κοινού σας σχεδόν αμέσως. Το πιο σημαντικό, όμως, που πρέπει να προσέξει μια εταιρεία, όσον αφορά αυτό το άμεσο κανάλι επικοινωνίας και marketing, είναι η ορθή χρήση του. H δυνατότητα επικοινωνίας με τους χρήστες μέσω push notification πρέπει να θεωρείται ως προνόμιο και όχι ως δικαίωμα. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί ο χρήστης να κουραστεί ή να ενοχληθεί και να απενεργοποιήσει τις ενημερώσεις ή ακόμα και να απεγκαταστήσει την εφαρμογή. Μεγάλη προσοχή θα πρέπει, επίσης, να δοθεί και στο είδος των ειδοποιήσεων. Τα push notifications που θα στέλνονται θα πρέπει να έχουν αξία για τους χρήστες σας ή να είναι πρωτότυπα, ώστε να τους οδηγήσουν σε κάποια δράση. Όπως, επίσης, και η συχνότητα αποστολής θα πρέπει να γίνεται σε λογικά διαστήματα, που έχουν εξ αρχής οριστεί, ώστε να μην κουράζουν τους χρήστες σας.

Loyalty Mobile Applications και Push Notification

Τα Push Notifications είναι το μεγάλο πλεονέκτημα των προγραμμάτων ανταποδοτικής επιβράβευσης των πελατών (Loyalty Programs/Loyalty Member Card) που διατίθενται σε mobile application, σε σχέση με την παραδοσιακή πλαστική κάρτα μέλους. Τα προγράμματα loyalty που διαθέτουν mobile interface (δηλαδή ψηφιακή κάρτα μέλους σε εφαρμογή κινητού) μπορούν να αξιοποιήσουν το push notification με πολλούς τρόπους και να μεγιστοποιήσουν την αξία του προγράμματος.  Συγκεκριμένα:

  • Ενημερώνουν τους χρήστες για νέες προσφορές, εκπτώσεις ή ευκαιρίες σε real time και κυρίως στο χρόνο που εσείς επιλέγετε (αξιοποίηση επικαιρότητας).
  • Υπενθυμίζουν στους χρήστες τα προνόμια που έχουν ως μέλη του προγράμματος και τους προτρέπουν να τα χρησιμοποιήσουν.
  • Χτίζουν δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ των χρηστών και της εταιρείας, καθώς μπορείτε να στείλετε και προσωποποιημένα μηνύματα που δεν σχετίζονται άμεσα με πώληση.
  • Έχουν καθόλου ή ελάχιστο κόστος σε σχέση με άλλα εργαλεία ενημέρωσης.

Στη Social Mind πιστεύουμε ότι το Push Notification είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο marketing, όσον αφορά στις κινητές συσκευές και το mobile marketing, αρκεί να γίνεται ορθή χρήση του βασισμένη σε συγκεκριμένη στρατηγική.