Αξιοποιήστε τα Social Media για να βρείτε εργασία

by | 13/06/2016 | Seminar, Social Media

we know how to

Τις προάλλες συμμετείχα ως ομιλητής στο 14ο Μονοπάτι Απασχολησιμότητας, που διοργάνωσε το Skywalker στη Θεσσαλονίκη. Το θέμα της ομιλίας μου αφορούσε τη “Χρήση Internet και Social Media στην αναζήτηση εργασίας”.

Η βασική ιδέα στηρίχθηκε γύρω από το γεγονός ότι πλέον οι εταιρίες είναι αυτές που χρησιμοποιούν τα Social Media για να βρουν εργαζόμενους και όχι αποκλειστικά οι εργαζόμενοι για να βρουν μία θέση εργασίας. Έχοντας αυτό κατά νου, η σωστή παρουσία στα Social Media και η δημιουργική χρήση τους μπορεί όντως να φέρει αποτελέσματα στην αναζήτηση εργασίας.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε την παρουσίαση που χρησιμοποίησα κατά τη διάρκεια της ομιλίας. Ωστόσο, θα ήθελα να ξεχωρίσω 3 σημεία τα οποία νομίζω ότι έχουν το περισσότερο ενδιαφέρον.

1. Οι εταιρίες χρησιμοποιούν τα Social Media για να βρουν εργαζόμενους

Στις μέρες μας είναι πολύ συχνή πρακτική οι εταιρίες να χρησιμοποιούν τα Social Media για να βρουν υποψήφιους για τις κενές θέσεις εργασίας που έχουν. Τα Social Media, σε αντίθεση με τα έντυπα media που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρόσφατα, προσφέρουν πολύ καλές δυνατότητες στόχευσης. Για παράδειγμα, στη Social Mind τρέξαμε την παρακάτω διαφήμιση στο Facebook προκειμένου να βρούμε ένα Web Developer.

we are looking for a web developer

Επιλέξαμε η διαφήμιση να εμφανιστεί σε άτομα συγκεκριμένου ηλικιακού εύρους, που ζουν στη Θεσσαλονίκη ή στην ευρύτερη περιοχή (π.χ. έως 10 χιλιόμετρα μακριά) και δηλώνουν ότι είναι Web Developers, Developers, PHP experts ή άλλες παρόμοιες ειδικότητες. Το αποτέλεσμα ήταν με μόλις 10 ευρώ να βρούμε ποιοτικούς υποψήφιους για τη θέση εργασίας που είχαμε κενή.

Αυτό που πρέπει να μείνει σε αυτόν που αναζητά εργασία από την παραπάνω ιστορία είναι ότι για να τον “πετύχει” η διαφήμιση, θα πρέπει να έχει τα στοιχεία του σωστά και public. Δηλαδή, τουλάχιστον την ηλικία, την τοποθεσία και το επάγγελμα.

2. Οι εταιρίες δεν χρειάζεται να ξέρουν τα πάντα!

Ενώ παραπάνω είπαμε ότι είναι καλό κάποιες πληροφορίες να είναι public, δεν χρειάζεται να είναι τα πάντα public. Το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, είναι ένα μέρος όπου ο καθένας το χρησιμοποιεί με τον τρόπο του, με στόχο την ψυχαγωγία του, την ενημέρωσή του, την προβολή του ή τη διάδρασή με τους φίλους του. Δεν χρειάζεται όλη αυτή η πληροφορία να είναι δημόσια.

Μία εταιρία που αναζητά εργαζόμενους και φτάνει στο προφίλ ενός χρήστη, δεν χρειάζεται να ξέρει τι ποτό ήπιε στο χθεσινό μπαράκι, πως μοιάζει το καινούριο του μαγιό ή ποιες είναι οι πολιτικές του πεποιθήσεις. Αν όντως τα χρειάζεται αυτά, ας τα ρωτήσει στη συνέντευξη. Συνεπώς, κάποιες πληροφορίες θα πρέπει να μοιράζονται μόνο με φίλους (only with friends αν έχετε το Facebook στα Αγγλικά).

3. Take the first step

Δεν είναι ανάγκη να περιμένει κάποιος να βρει μία αγγελία για να επικοινωνήσει με μία εταιρία. Σίγουρα μπορεί να δημιουργήσει μία λίστα με 5-10 εταιρίες του κλάδου του, να βρει τα key persons που μπορούν να επηρεάσουν την απόφαση για τη συνεργασία ή όχι και να ξεκινήσει μία συζήτηση μέσα από το LinkedIn, το κατεξοχήν επαγγελματικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μία τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι επικοινωνούμε με κάποιον άγνωστο (δεν τον ξέρουμε προσωπικά) και συνεπώς θα πρέπει να του παρουσιάσουμε κάτι ενδιαφέρον για να τραβήξουμε την προσοχή του (πέρα από το χρόνο του) και να λάβουμε μία απάντηση. Ένα απρόσωπο μήνυμα το οποίο κάνει μία αναφορά στην εμπειρία και τις σπουδές και στη συνέχεια ρωτάει αν υπάρχει διαθέσιμη θέση εργασίας ή περιθώριο συνεργασίας είναι πλέον ξεπερασμένο και μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

Ένα τέτοιο μήνυμα στο LinkedIn θα πρέπει να είναι ευγενικό, σύντομο (π.χ. το πολύ 3 παράγραφοι) και να περιέχει κάτι χρήσιμο για αυτόν που θα το διαβάσει (π.χ. μία ιδέα που έχετε για την εταιρία ή κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα για το πώς μπορείτε να τη βοηθήσετε να λύσει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ή να κάνει κάποια πράγματα με διαφορετικό – καλύτερο τρόπο). Κινήστε το ενδιαφέρον ώστε να ξεκινήσει μία κουβέντα και… η μισή δουλειά θα έχει γίνει.

Η παρουσίαση

Τα βασικά σημεία της ομιλίας μπορείτε να τα βρείτε στην παρουσίαση που ακολουθεί. Για τις λεπτομέρειες… θα έπρεπε να ήσασταν εκεί! Την επόμενη φορά!